Stránka 1 z 1

MatoM - 2002 NBFL Sportive

PříspěvekNapsal: 18 bře 2019, 21:42
od MatoM
Môj prvý kontakt s MX-5 sa odohral niekedy v roku 2004 v Need for Speed: Underground. Celú hru som dohral s modrou MX-5 NB, na čo som následne zabudol. Potom som sa prestahoval do Prahy, študoval, zacal pracovat a šoféroval som iba veľmi príležitostne.
Niekedy koncom roku 2017 som začal zľahka rozmýšlat nad kúpou nejakého auto. A keďže to namalo byť auto, ktoré vyslovene potrebujem, tak nemuselo byť ani veľké ani praktické. Po pár mesiacoch sa moja predstava ustálila na MX-5 NB, pretože druhá generácia sa mi vždy páčila najviac (to bude tá stopa NFS Underground). Postupne som prešiel z nezáväzného sledovania inzerátov po vcelku intenzívne hľadanie. Na tretí pokus sa mi podarilo kúpiť čiernu NBFL 1.9 Sportive z roku 2002 z Nemecka. STK a emisnú absolvovala iba s poznámkou, že pravá predná hmlovka je zahmlená, bez vplyvu na funkciu.

ImportFront.jpg

ImportBack.jpg

ImportInterior.jpg


Nájazd bol tesne nad 94 000. A je vidieť, že Mazda už prekonala nejaké úpravy - svetlá, smerovky, koncák, pružiny. Som fanúšik viac sériového vzhľadu, takže zadné svetlá a smerovky sú naspäť originál. Disky tiež, nie sú podľa môjho gusta, takže sa s nimi rozlúčim.
Po dovoze som pred zimou stihol najazdiť pár sto km. Takže si zvykám na auto aj na manuál. Za posledných desať rokov som jazdil málo a aj to málo na automate. Ale povedal som si, že ak si mám obnoviť manuálne radenie, tak MX-5 je dobrá cesta. Jazdiť s autíčkom ma baví a teším sa na koniec zimy. Nahodil som síce zimáky, ale prešiel som na nich dohromady tak 20km a potom som už nemal srdce ťahať auto vonku.
Aj za ten krátky čas som stihol z Mazdy dočasne spraviť Ikea dodávku
Stehovak.jpg


Doteraz som zvládol spraviť iba drobnosti. Parkovačky vpredu a osvetlenie značky niekedy po jazde poblikávali. Preveril som žiarovky a boi tam tieto ledky, ktore zjavne nemali dobry kontakt. Tak som ich vymenil. Vpredu normálne žiarovky, vzadu LEDky ale so správnou päticou a blikanie je preč.
LEDBulbs.jpg


Pozrel som sa ešte na zašle kryty B-stĺpikov. Skúšal som ich vyčistiť (vodou, čistiacimi prípravkami, čo boli po ruke aj leštiacou pastou), ale žiadny efekt. Na fotke je vľavo pôvodný vzhľad, vpravo je ešte mokrý kryt. Vyzerá nádejne, ale po vyschnutí sa ukázalo, že čistenie nemá žiadny efekt.
BPillarOrig.jpg

Nakoniec som ich prešiel čiernym sprejom na kožu. Výsledok je možno tmavší odtieň než originál, ale celkovo to vyzerá lepšie než predtým.
BPillarPainted.jpg

Re: MatoM - 2002 NBFL Sportive

PříspěvekNapsal: 19 bře 2019, 17:38
od Mejra
Velmi dobrá volba, pěkné auto, tak ať dobře slouží.

Re: MatoM - 2002 NBFL Sportive

PříspěvekNapsal: 07 lis 2021, 12:43
od MatoM
Po dlhej dobe update :)
Mazdička stále slúži a dosahuje milníky na počítadle:
Odo_100000.jpg

Odo_101010.jpg


Čas od času dostane trochu servisu. Pravidelnú prehliadku každý rok a nepravidelne:
Máj 2019 - výmeny náplní (motor, prevodovka, diff) a filtrov (olej, palivo), nové sviečky.
December 2019 - nové tesnenia a izolácia radiacej páky. Vyčistenie mlhoviek, na fotke je porovnanie pred a po
FogLights.jpg

December 2020 - rozvody a vodná pumpa

Re: MatoM - 2002 NBFL Sportive

PříspěvekNapsal: 07 lis 2021, 12:47
od MatoM
Na záver sezóny som posunul refresh interiéru. Ten zažal už pred sezónou novým obšitím volantu a radičky (pôvodný stav sa už nedal zachrániť). Teraz je to doplnené sukničkami radičky a ručnej brzdy (Jass Performance) a prešívaným obloženim (Carbon Miata)
ParcelShelf.jpg

Driver1.jpg

CenterConsole.jpg

Re: MatoM - 2002 NBFL Sportive

PříspěvekNapsal: 08 lis 2021, 09:31
od PavelS
Velká paráda...!

Re: MatoM - 2002 NBFL Sportive

PříspěvekNapsal: 08 lis 2021, 10:44
od Robo96
moc pekne, to tom quilted sete do interieru pokukujem tiez, ale s modrym sitim sa nerobi, rozmyslam, ze oprasim masinu a vyrobim to sam :D