Stránka 1 z 8

NB 10th Anniversary - metaljohn

PříspěvekNapsal: 22 kvě 2017, 22:37
od metaljohn
Zdravím zdejší osazenstvo,

jsem rád, že zde můžu konečně založit téma s vlastním nástrojem pro radost :) Před pár dny se ze mě stal nadšenej majitel první MX-5. Měl jsem 5 let BMW E46 323i a jelikož se mi naskytla možnost mít nový auto na běžný ježdění, tak mi začalo hlodat v hlavě, že bych si sehnal něco ještě zábavnějšího a správně "nemyslnějšího". Můj výběr se řídil přesně heslem "Answer is always Miata" - když jsem si řekl, že chci rozhodně zadokolku, nějakou lehkou a jednoduchou, ne zas moc starou a s cenou kolem 100. Pak to rozhodování bylo poměrně lehký, MX-5 NB nebo....pfff nebo nic :D

Začal jsem shánět nějaký rozumy, mimojiný i od Davida (m8rinek), kterej měl zrovna doma na prodej Anniversary z Německa. To mi začalo dost hlodat v hlavě natolik, že už je nakonec moje :lol:

Auto má kosmetický vady, není to žádná super leštěnka, ale na to to nejezdí (a se super leštěnkou bych měl skoro strach jezdit jak prase :D) . Technicky je v dobrým stavu a hlavně není zrezlá, to auto buď zimu nevidělo, nebo možná tak 2...A o to mi šlo nejvíc.

Moje první cesta po koupi vedla z Jablonce do Boleslavi - samozřejmě bez dálnice, hezky přes Ještěd. :twisted: A jsem z toho auta naprosto nadšenej!! Totálně mě uchvátilo, jak to chce do zatáček (i na totálně nesportovních a starých gumách), ta váha je hrozně znát. Moc se mi líbí, jak to auto s řidičem neuvěřitelně komunikuje - skrz ruce i zadek. No a jak jsem byl vysmátej ze samosvoru, to je další kapitola :D Na zadokolku jsem zvyklej, ale s otevřeným diffem tomu ještě něco chybí a vrtění zadkem není tak krásně čitelný. No zkrátka po této první jízdě jsem věděl, že JO, to jsem kurva přesně chtěl!! :lol:

Pro představu pár fotek:
DSC_4043.jpg


DSC_4045.jpg


DSC_4036.jpg


Na autě jsem udělal hned olej a za týden ji povezu na větší servis - klasika výměna rozvodů, všech kapalin a pravděpodobně i spojky (občas chroustá ložisko). Musím taky odstranit dodělávky bývalýho majitele z Německa - shodil jsem rozšiřovací podložky, vyrval subwoofer pod sedačkou, ještě vyhodím dodatečný repro pod větrnou clonou. Koncovku Bastuck bych si vzhledově představoval jinou, ale hrozně se mi líbí její zvuk, tak jí tu rourovitost asi odpustím :)
Co nevidět se chystám na nový bačkory Advan AD08, možná větší brzdy se sportovníma deskama.

Na konec bych chtěl poděkovat Davidovi za fajn jednání při prodeji a Jarkovi za půjčení jeho zánovního mazla v podstatě neznámýmu bláznovi na uklouzaným mokrým Ještědu, klobouk dolů před tvojí odvahou :D

Re: NB 10th Anniversary - metaljohn

PříspěvekNapsal: 24 kvě 2017, 12:07
od froxic
Ahoj vítej ke klubu, ať ti 10AE slouží. K těm brzdám, myslím že by stačili lepší desky. Mě to s DS2500 brzdilo pěkně, teď na origo BOSCH je to tak normál. Ber taky v potaz, že větší kotouče jsou také o něco těžší a je to rotující hmota navíc.

Re: NB 10th Anniversary - metaljohn

PříspěvekNapsal: 24 kvě 2017, 13:57
od metaljohn
Děkuju :) Mně u těch větších kotoučů jde spíš o lepší odolnost někde na okruhu, co se týče samotnýho brzdnýho účinku, tak ten bych řešil jenom deskama, jak říkáš.

Re: NB 10th Anniversary - metaljohn

PříspěvekNapsal: 24 kvě 2017, 15:07
od Fernie
Jen co se brzd týká, tak provozuju stejně velký brzdy, co máš ty. S Hawkama HP+ jsou skoro k neutahání, takže by mohly stačit jen nový kotouče a dobrý desky :)

Re: NB 10th Anniversary - metaljohn

PříspěvekNapsal: 24 kvě 2017, 16:06
od metaljohn
Jaký máš kotouče? Pískají ti destičky při normálním provozu, nebo jenom při řádění?

Re: NB 10th Anniversary - metaljohn

PříspěvekNapsal: 24 kvě 2017, 19:15
od Fernie
KOtouče mám nějaký obyčejný. Destičky pískaly do prvního okruhu za studena, pak se docela dost uklidnily.

Re: NB 10th Anniversary - metaljohn

PříspěvekNapsal: 25 kvě 2017, 14:03
od Vavris
Tak teda vítej i tady :-) Na velké brzdy se vykašli, jsou to jen peníze navíc. Stačí pořádné desky a i ty AD08R budou mít problém. Miata je jedno z mála starých uat, které brzdí opravdu velmi dobře a když jí dáš nějakou dobrou brzdovku, tak i okruh zvládne bez problémů.

Tož ať to jezdí!

Re: NB 10th Anniversary - metaljohn

PříspěvekNapsal: 25 kvě 2017, 14:18
od froxic
Já bych jenom připsal, že to brzdí dobře když jsou sport desky a taky když to zašlápneš, posilovač je u moderních aut daleko silnější.

Re: NB 10th Anniversary - metaljohn

PříspěvekNapsal: 25 kvě 2017, 19:49
od metaljohn
Vavris píše:Tak teda vítej i tady :-) Na velké brzdy se vykašli, jsou to jen peníze navíc. Stačí pořádné desky a i ty AD08R budou mít problém. Miata je jedno z mála starých uat, které brzdí opravdu velmi dobře a když jí dáš nějakou dobrou brzdovku, tak i okruh zvládne bez problémů.

Tož ať to jezdí!


OK, nechám to tak :) Co máš za desky a kotouče ty?

Docela jsem koukal, jak je ta MX-5 "vrtkavá" v zatáčce, E46 byla hrozně klidná, zde když uberu plyn, tak se to stáčí, když ho přidám, tak to pracuje jinak, řízení má taky srmější převod, s tímhle se musí docela pracovat (teda ne že by mi to vadilo :D ) - měl jsi taky takovej dojem z E36?

Re: NB 10th Anniversary - metaljohn

PříspěvekNapsal: 26 kvě 2017, 08:41
od Vavris
Mám Hawk HPplus, spousta lidí jezdí i na DS2500... Ale připrav se, že obojí za studena dost piští :-) Hawky mám pocit, že ještě o kus víc, než Feroda.

Baworáky jsou proti Miatě lodě, to se nedá srovnávat :-) Bylo by smutné, kdyby se tunový sportovní roadster choval stejně jako jeden a půl tunový cestovní sedan.