Stránka 1 z 3

Freya - NBfl 1.8

PříspěvekNapsal: 29 pro 2015, 19:02
od MacTeine
Z ničeho nic jsem narazil zde na fóru na nenápadnou zmínku jednoho člena, že by svou NBfl v barvě Emerald Mica, 1.8 VVT, Torsen, nedávno dotažený ťukanec z Německa, za peněžní úplatu pustil dál. Odnesly to světla, nárazník, brejle, kapota a chladič, zbytek OK.

Seznam prací od 128.500 km (dotaženo z D):
- vyvařené nosníky (POŘÁDNĚ!)
- rozvodový řemen, kladky IL Motorsport
- vodní pumpa + těsnění IL Motorsport
- řemen servo/altík IL Motorsport
- olej motor – Valvoline MaxLife 10W40
- olej převodovka – Valvoline Max Life MTF GL-4 75W-90
- olej diff – Valvoline DURABLEND GL-5 75W-90 1L
- olej kaplička - Valvoline Max Life MTF GL-4 75W-90
- olej servo (nějaká amérika, co mi prodali v Kelly)
- těsnění pod víkem ventilů IL Motorsport
- olejový filtr Bosch
- palivový filtr IL Motorsport
- svíčky Bosch
- baterie Varta
- chladící kapalina
- silikonové hadice StoneyRacing
- brzdové kotouče předek/zadek ATE
- brzdové desky předek/zadek EBC YellowStuff
- spojková sada Exedy
- obě manžety řadící páky IL Motorsport
- druhá lambda (za katem) IL Motorsport
- výfuk (od katu dál komplet) Bosal
- těsnění pod svody IL Motorsport
- výměna gufer na vačkách
- výměna ložiska LP kola (za jjiný méně jetý kus)
- brzdová kapalina ATE Racing Blue
- vzduchový filtr Bosch

Nahrávám jedinou použitelnou fotku z telefonu v mizerné kvalitě pořízenou při malém výletě hned v den koupě.

IMG_20151123_105332416_HDR_noSPZ.jpg



Základní myšlenou je provádět jen úpravy, které zachovají tu každodenní použitelnost a přívětivost, co je teď.

Co by v budoucnu mohlo přibýt:
- rollbar (rollbar beru jako velmi dobrý bezpečnostní prvek, ale zas ne něco "must have" bez čeho nejde ani vyjet)
- decentně lepší zvuk výfuku, realizovaný nejspíše tlumičem Cobalt. Auto jsem koupil se zánovním výfukem Bosal (teda střední díl a tlumič), což je z mého pohledu tak trochu danajský dar, nechce se mi hned dávat pryč (mám obavy, že bych ho udal až hodně pod cenou)... Uvidíme, jak to bude s životností Bosalu, třeba se nutnost výměny časem dostaví sama.
- možná časem (pár let) nová plátěná střecha, podle toho, v jakém stavu se ukáže na jaře nynější vinylová. Zatím je pěkná téměř bez prasklinek, jenom lemy, ale jsem prostě k té patnáctileté gumě trochu skeptický... ;)


P.S.: Jo a pořád mi nutně chybí znáček Mazdy na kapotě !! :lol: Kdyby se někomu z NBfl válel doma, budu vděčný!

Re: Freya - NBfl 1.8VVT

PříspěvekNapsal: 29 pro 2015, 19:20
od TeeJay
Gratulace, dělal jsem si na ni zálusk tak dlouho, až jsem si koupil jinou, kde mě všechno, čím si tahle kráska už prošla, už potkalo nebo teprve čeká - snad až na ten ťuklej předek :)

K dotazům:
Couvám minimálně při každém návratu domů a většinou při každém parkování a nikdy jsem si žádného bouchání nevšiml.
Jednička, dvojka a trojka mi jdou taky hůř. Hlavní první ranní studený rozjezd tam dvojku dávám velmi těžko, ale když je auto (olej v převodovce?) zahřáté, nemám nejmenší problém v žádném převodovém stupni. U sebe jsem to ale přisuzoval staré jeté spojce (nová je objednaná)... je ale možný, že to je částečně i těmi synchrony, mám najeto už 213k km.

Emblem Mazdy koupíš na eBay :)

Tak ať tě baví a dobře slouží ;)

Re: Freya - NBfl 1.8VVT

PříspěvekNapsal: 29 pro 2015, 19:48
od MacTeine
Tím znáčkem z e-bay si nejsem jist, protože NBfl má trochu jiný rozměr direk, než předchozí ročníky, takže raději ověřený znáček sundaný z NBflka ;) Ale kdybys nějaký objevil, co "zaručeně" bude pasovat a nedám za to litr i s poštovným, budu rád :D

To bouchání od někde odspodu podvozku mi přišlo právě dost divné, ale je to zejména na zpátečku (taky mi každá jízda začíná rozjížděním a couváním). Už mi to téměř nebouchá, což přisuzuji, že jsem si už zvykl na novou spojku a popojíždění je plynulé. Když jsem ale necitlivý, tak to zabouchá. Můžu zkusit vypozorovat přesně příčinu. Trochu se bojím, co to může být. Když jsem pod autem ležel, nic uvolněné (tahal jsem trochu za kardan) nebo nějak špatně se mi nezdálo...

To samé k té převodovce, taky jsem už se asi naučil správné dráhy a tolik to neklade odpor, jistého zlepšení si lze během zahřátí všimnout, ale pořád bych to sametovým chodem nenazval. Možná je to moje nešikovnost. Rozhodně řazení 2ky a 3ky vžaduje o něco více úsilí, než ostatních převodových stupňů.

Určitě se s tím dá v klidu žít, jen nechci, aby obě vady přerostly v nějaký zbytečný problém, který šlo podchytit v počátku.

Re: Freya - NBfl 1.8VVT

PříspěvekNapsal: 29 pro 2015, 20:19
od dave27
Gratuluju ke koupi, a hlavně gratuluju k vyléčení tý hnusný nemoci- modla= 'kombík od koncernu f tédéíčku' :lol:

Re: Freya - NBfl 1.8

PříspěvekNapsal: 29 pro 2015, 21:20
od MacTeine
dave: Díky :D Bylo celkem snadné, vždycky jsem měl sklony k petrolheadství, hůř se to vysvětlovalo ostatním :lol:

Re: Freya - NBfl 1.8

PříspěvekNapsal: 29 led 2016, 23:16
od MacTeine
Tak po měsíci menší update:

První přišla na řadu impregnace střechy, zatím finální vrstva je od ValetPro Classic Protectant, výsledek supr, ale je spíš do interieru, takže možná sleze rychleji. Těším se, až vyzkouším od nich Black to the Future (zatím čekám na balíček), měl by být na střechu mnohem vhodnější ;)
IMG_20160107_164126504.jpg
Výsledek, bohužel fotku 50:50 jsem neudělal.

Taky mohlo proběhnout malé základní umytí a rychlá příprava laku pod Dodo Purple Haze vosk. Lak tedy nějakou ochranu na sobě má, korekce laku počká na jaro na lepší prostory, teď jsem měl kolem celého auta max 40 cm.

No a jak možná tušíte, nešlo odolat té ceně, co nedávno Moss vyvěsil :lol:

IMG_20160129_163425280.jpg
Výsledek


IMG_20160129_163603684.jpg


Ještě je v plánu trochu pomoct těm gumovým siláčům na výfuku utažením zip páskama, přijde mi, že ač je Cobalt lehčí, chtělo by ho to o půl cm přitáhnout, aby si líp sednul... Máte to takhle někdo stáhnuté? ;)

Ještě se stihlo nahodit LED osvětlení RZ na kufru.
IMG_20160129_164926009.jpg
Porovnání svítivosti (LED vpravo)


Ač je pokles svítivosti jasný, během cca 30 vteřin, co světýlka běžela pro fotku, se původní žárovička zahřála tak, že jsem ji pomalu neudržel v ruce. Vůbec se nedivím, že to tam tak pěkně rezne, zvlášť, když víko kufru se orosí mnohem dřív, než okolní blatníky...

Nakonec došlo i na kapsu do kufru (děkuji Ma-Fi). Už byla tma a jak jsem na to neviděl, vázal jsem to asi na pětkrát :lol:
IMG_20160129_173548570.jpg
Kapsa do kufru (lepší foto se nepovedlo :? )


Zítra nebo v neděli je ještě v plánu strojně vyleštit CarPro Ceriglass drobné škrábance, pak sklo hloubkově vyčistit a nakonec tam dát sealant od Dodo Juice ;) (vlastně tekuté stěrače)

Re: Freya - NBfl 1.8

PříspěvekNapsal: 30 led 2016, 00:02
od Dejvid
jojo, na STK s Cobaltem jsem taky zvědavej, bohužel žádnej atest jsem na něm nenašel, tak se uvidí no. Čeká mě to v červnu :D Jinak máš kliku, že ti šel rozebrat spoj, u mě trvala výměna přes 2 hodiny a byli jsme na to dva.. :D

Re: Freya - NBfl 1.8

PříspěvekNapsal: 30 led 2016, 01:41
od TeeJay
Co se těch gumovejch srandiček, na kterých výfuk visí, týká, rozhodně bych to nepřitahoval nahoru. Řada lidí naopak řešila přesně opačnej problém, výfuk byl moc blízko a bouchal o heatshield nad výfukem nebo o nárazník, takže naopak bylo třeba delších věšáků ( :lol: ) to předpokládám nechceš, takže bych to nechal být. "If it ain't broke, don't fix it" :)
A pokud ti to nedá, tak jen kup za pár desetikorun nový, budou tvrdší, takže je výfuk vůbec nebude stahovat dolů a budou o trochu výš.

Jaké ledky přesně jsi kupoval? :) tenhle nápad se mi líbí, ani ne kvůli rzi, ale protože se mi to žlutý světlo nelíbí, takže bych radši koupil ledku s chladnějším odstínem. Asi jde jen o patici a výkon, že...

A na Cobalt jsem sám zvědavej. Furt mi ještě za barákem prší a sněží do starého origo výfuku, ale ten je fakt tak akorát na vyhození... :D

Re: Freya - NBfl 1.8

PříspěvekNapsal: 30 led 2016, 02:16
od MacTeine
Obecně tyhle aftermarket gumový srandy na výfuk vydrží 1/10 toho, co originály (většinou), takže jsem těm originálům chtěl pomoct :D Jako místa k heatshieldu mi přišlo dost, ale drobné utáhnutí by s tím pohlo spíš do boku, což jsem měl na mysli.
Je pravda, že krávě se taky houpe vocas a neupadne, výfuk na tom bude podobně :lol:

Na LED žárovičky jsem dostal tip od voitech. Normálně hledej T10 "LED", najdeš spoustu.
Já vsadil na levnou (=málosvítivou) variantu bez homologace (a bez poštovnýho...) https://www.alza.cz/compass-zarovka-1le ... 863756.htm
Jako svítí to málo, ale dle mého názoru dostatečně, subjektivně je SPZ k přečtení dost podobně.

Já třeba osobně tam rez nemám žádnou, ale když jsem vyzkoušel, jak moc původní topí, fakt jsem byl překvapenej. Neni to před rzí víka samospásné, to ne, ale věřím, že to pomůže ;)

Re: Freya - NBfl 1.8

PříspěvekNapsal: 30 led 2016, 03:31
od TeeJay
Velká část aftermarket gumovejch srand je ve skutečnosti z polyuretanu, hádám, že je tvrdší než ta žvejkačka, na který to visí z výroby :D

Homologaci u žárovičky nehledám (existuje to vůbec? :D) a ani nečekám, že bude chránit před korozí, to může být maximálně příjemný bonus... a pokud jde o teplo, jasně, LEDky jsou úspornější, ale ne že by nehřály, mám Fenix LD41 svítilnu s 680 ANSI lumeny svítivosti a LEDka co to pohání (Cree XM-L U2) vyžaduje pasivní chlazení (stačí hliníkové tělo svítilny), přestože je na pomyslné špici efektivity dnešních LEDek.
Každopádně příkon 0.29W se mi zdá jako dost málo, asi sáhnu po něčem o watt silnějším, až se do toho dám :) jen teda ne v Alze.

Jinak jsi mi potvrdil, že je to stejná patice jako mají W5W žárovky bočních blinkrů, tak to je super, výběr široký :)